0. nap (2023. december 15. péntek)
Na, lényegébe már csak a holnapi nap áll rendelkezésünkre befejezni a újabb MB100-as görög túrára való készülődést...
Tudom-tudom már kicsit unjátok, mi is... De munka mellett nem nagyon van lehetőségünk normálisan készülni, hiszen mire hazaérünk már besötétedik, hideg is van - a sorozatokat is néznie kell valakinek... Szóval, annak ellenére, hogy már kb. 3 hete (és amúgy meg már több hónapja) tudjuk, hogy megyünk - nem mondanám, hogy faszán állunk.
Az autót pár hete átnézettem szervizbe... ezzel szerencsém van, mert az elmúlt 30 év alatt sikerült megtalálnom Szegeden azt a szervizt, ahová mindig bizalommal fordulhatok és ahol egy szerelés elvégzése után nem vagyok kénytelen meghúzni a csavarokat, ahová hajlandó vagyok máskor is visszatérni stb... Szóval - vállalták, hogy átnézik, de szerelni már nem fogják tudni a startig. Ennek ellenére a kissé túlzó olajcsöpögésemet azért csak orvosolták (amire amúgy lett volna időnk, hiszen a tavalyi görög túránál már érzékeltem, cseréltettem is a kidörzsölődött olaj csövet - amiről így utólag kiderült, hogy valószínűleg feleslegesen, mert nem onnan jött a csöpögés - a vezérműlánc feszítő csavar alátétje volt rossz...). És pár hónapja az unokatesóm (gépszerelő) mondta, hogy a szelepfedél tömítése sem az igazi és a hűtőfolyadék is enged... - na, ebből a hűtőfolyadék folyást itt is jelezték, így azt itthon megmaszekoltam... reméljük, hogy jó lesz.
Ettől függetlenül ne felejtsek el holnap tartalék olajat és desztillált vizet venni!!
A leszakadt kipufogót javítottuk - és ha már ott voltunk, akkor a kipufogó rendszert fel is készítettük a jövő évi műszakira... (Milyen szerencse, hogy a kipufogó szervizfőnök egy régi motoros ismerős...)
Beraktam két 11 kg-os PB gáz palackot, az egyikkel kipróbáltam a FÉG 25 fali gázmelegítőt - amiben újra mázlim volt, hiszen nem sok kedvem volt a hidegben ezzel bajlódni, de így legalább kiderült, hogy a tárolásnál megsérült piezo gyújtó nem ad szikrát. Ezzel is megküzdöttünk. A fűtés rendben, a két palack bőven bírni fogja.
Tavaly 1 palackot sem fogyasztottunk el. Idén többet fogunk fűteni... Mert egyrészt hidegebb időt ígérnek. Igaz ugyan, hogy a célterületen előre láthatólag 15 fok környékén lesz a legmelegebb és szerencsére 8 fok alá se fog menni... de valahogy el is kell odáig jutni. Romániában és Bulgáriában bizony zimankós lesz, esténként szinte garantált a 0°C vagy alatti hőmérséklet.
Ehhez hozzátartozik, hogy az útvonaltervezésre elég sok energiát fordítok, de persze sejtem, hogy tökre feleslegesen, mert így is-úgyis teljesen másról fog szólni a túra. Na, de az első pár napra azért csak meg kell tervezni, hogy adjunk időt a spontaneitás kifejlődésének is.
Erre majd a végén még visszatérek...
Na, de haladjunk a felkészülésben szépen sorba, mert a végén még kimarad valami.
A fűtés mellett idén úgy gondoltuk, hogy a főzést is a 11 kg-os palackról fogjuk megejteni egy - itt a fórumban vásárolt - kétfejes gázfőzővel, amit az idei nyári túránkon nagyon megszerettünk. Viszont úgy éreztük, hogy a gázfogyasztása kicsit magas, a 3 kg-os olaszt turista palackunk valószínűleg kevés lenne erre a bő 3 hétre. Így aztán el is kezdtem keresni a hollandereket, amikkel meg tudnám oldani, hogy egy palackról két külön készüléket működtessek, természetesen mindkettőt külön csappal vezérelve. Na, több órás hosszas kutakodás után kénytelen voltam elfogadni: erre nincs kész megoldás. Ha alkatrészekből rakom össze, akkor meg bőven 10e felett lenne a móka. Ennyi nincs benne. Feltöltettem a 3 kg-os palackot és kész (4500Ft... - ez is emelkedett idén). Ne felejtsek el berakni egy olyan gázcsonkot, amivel a kétfejes főzőlapot a 11 kg-os palackkal is össze fogom tudni kötni, ha szükség lesz rá. Legyen bent jó pár tartalék gáz alátét, és szappant is vigyünk! (A kétfejes főzőlaptól függetlenül tegyek be egy fejeset is, és minimum egy kisebb palackot fejjel együtt vész esetére).
Az ágyon nem változtatok, marad a tavaly nagyon jól eltalált kettészedett kanapé, aminek az egyik része 3 cm vastagságra összehajtható, így alig foglal helye tárolásnál. Viszont ide vennem kellene még 2 db minimum 10 cm hosszú 6-os metrikus csavart, amivel nem csak kihajtva (mint tavalya a 6 cm-esekkel), hanem összehajtva is rögzítenénk a lábakat. (Nem is a rögzítés a lényeg, hanem hogy a csavar így tuti, hogy ott lenne, ahol kell és nem lenne esélyünk sem arra, hogy elkallódjanak) Persze ehhez még fúrnom kell két lyukat is. Plusz az ágynál még kellene 2-3 db kb. 10 cm-es kis fatartókat készítenem, amik meggátolnák, hogy az ágyszivacs lecsússzon az keretről (két vége, közepe), ha nagyon mozgolódnánk az éjjel... Mivel idén lecseréltük a tavalyi 8 cm-es szivacsokat egy 11 cm-re, így reméljük, hogy nagyon kényelmes lesz, mert a tavalyi is kellemes volt már.
Vágtam 3 db, 10 cm széles és 170 cm hosszú lambériát, amiket pont olyan hosszúak, hogy ha berakom az autóban, akkor széltében ablaktömítéstől-ablaktömítésig kitöltik a teret, így pl. a hátsó ülésen ülve kis "asztal" képezhető belőlük, mondjuk nagyon ne terheljük, de azért jó lesz az... Este a tévézésnél a notebook is mehet rá... Ezzel már nem lesz gondom. Bár - még tervben volt, hogy a sofőrülés hátuljára eszkábálok valami tartót a notebooknak - ha lesz rá időm és lendületem, azért lehet, hogy megpróbálom. Mert így nem foglalná el az egész autót keresztbe a tévé...
Ja - és tegnap megnéztem, hogy vajon az anyós ülést meg tudnám-e fordítani és vannak elképzeléseim, de mivel a két sín különböző magasságban van, így nem is olyan egyszerű (ugye első körben csak arra gondoltam, hogy az ütközők eltávolítása után könnyedén lecsúsztatom hátra és visszatolom fordítva... Ez munkás, de naponta egyszer, vagy kétnaponta... simán belefér. Sajnos a két sín nem egy magasságba fut, így maximum úgy tudnám megoldani, hogy a sofőr és az anyós ülést is leszedem és kicserélem őket fordítva... - na, ennyit már tuti, hogy nem ér az egész. Szóval mást kell kitalálnom. Szerintem erre az egy nap már kevés lesz. Elengedem.
Valaki ajánlotta a sima fürdőszobai öntapadós kampót, hogy abból csinálhatnák a tetőre két fix pontot, amire a ponyvát fel tudnám akasztani, ha szar lesz az idő és kellene egy kis plusz tér... Sajnos minden péntek-szombatra esőt jósolnak, így ezt nem vehetem félvállról. Holnap veszek kampókat az OBI-ból!
A tavaly rendelt 2 db S+M-es gumikról kiderült, hogy sima nyári gumi, így rendeltem még múlt hét csütörtökön két téli gumit, ami a jelenlegi állapota szerint megjárta már Németországot, Ausztriát és jelenleg Budapesten áll - szállítás alatt... na, ha az nem érkezik meg és emiatt holnap nem tudom felrakatni, akkor marad a nyári gumi. Amivel már sokkal kisebb lendülettel fogok majd merni menni a hideg hegyekben, most, hogy már én is tudom, hogy nyáriak... Persze a hólánc azért bent van. Ne felejtsek el berakni egy normális ásólapátot, ami jól jön a homokban és a hóban is!
A kis csörlőt cseréljem ki a nagy 3 tonnás vonszolóra, mert úgy tűnik, hogy idén több terepezést is bevállalunk Görögben... Ehhez tegyek be nagy tömegű kalapácsot és jó pár vaskarót, ha erdőtlen helyen érne a baj.
Nem sikerült belsőtükörre szerelhető telefontartót vennem... így maszekoljak oda is valamit, mert a GPS az kell. Tegyek be egy marék biztosítékot, pár kábel darabot... vannak bizonytalanságok az elektromos rendszerünkben.
Nézzem át a bent lévő székeket, próbáljak maximum eggyel többet bent tartani, mint vagyunk... és ha ügyes vagyok és sikerül annyi helyet megspórolnom hátul, hogy befér egy darabjaira szétszedett bicikli, akkor azért tegyek be egyet - jól jön az, ha véletlen mozgásképtelenné válnánk. Sajnos a WC, a zuhanysátor és a plusz gáz palack miatt erre sok esélyt nem látok, de a remény hal meg utoljára! (A szokásos szerszámok, eü doboz, láthatósági mellények, esőkabátok, ponyvák alapba bent vannak).
Na, azt hiszem, hogy részemről ennyi.
Nézzük röviden azt az útitervet:
1. nap és már ez sem fix... Csak annyi, hogy elindulunk. Elvileg reggel... Gyakorlatilag valószínűsíthető a dél környéke. Ennek az oka természetesen Veronika lesz, de nem fogok vele kajbálni, mert tuti, hogy én sem fogok tudni mindennek a végére érni holnap, így tök jól fog jönni, hogy "már megint rá kell várni..."
Szóval mivel azt sem tudjuk, hogy mikor indulunk, így azt sem tudjuk, hogy meddig fogunk eljutni... így nagyon sokat nem tervezek, inkább csak egy olyan nyomvonalat, amelyre felrakok mondjuk 300 km után (mert ennyit azért csak megteszünk) egy pár kellemes állomást, és majd választunk. Mivel jók az állomások, így igazából már megvan a következő, sőt! Talán az azt követő nap is, hiszen ezeket a látnivalókat valóban megéri vég járni.
Szeged-Nagylak-(Pécskától autópálya) - Arad - Temesvár - innen az 57-es úton a szerb határ felé, de a hátár előtt rámegyünk a 571-re, ami egy iszonyat alsóbb rendű út... itt kezdődnek a kalandozás. Tehát az alapcél: elérni a 571-es utat. Itt már bárhol megállhatunk, szinte csak a madár jár erre... De az elsődleges célunk: Spre Cascada Susara (térképen jelöltem), ami egy nagyon kellemes kiránduló út eleje... itt hagyjuk az autót és egy 2.3 km-re lévő vízesést nézünk meg (Paraul Susara). Ha nem érünk el idáig, akkor ugye a következő nap folyamán állunk meg és sétálunk egyet... Délebbre a 571A mellék-mellék útra térünk. Itt - ha jó idő lesz és a kedvünk is jó, akkor tehetünk egy kis kitérőt Mátévölgyén át, hogy megnézzünk két, az út mellett található újabb vízesést, a Cascada Modavita és a Cascada Buraul Mare névre hallgatókat...
Aztán visszatérünk a Duna partján futó 57-es útra, de nem megyünk rajta túl sokat, mert balra letérünk a 47-esen a Cascada Printesei Sirinia vízesés és túra ösvény bejárására. (Ezen az úton akár egészen a Bigéri vízesésig is elmehetünk, de úgy hallottam, hogy az az elmúlt években összedőlt).
Vissza a Duna partra...
Szinice előtt egy balossal ismét murvázunk egyet - elvileg itt lenne egy éjszakai megállónk a Eibenthal (Tisové Udoli). Ezzel a kunkorral vissza a Duna partra...
A Wild Camping Area szinte alkalmas megszállásra (van itt egy csodás barlangtúra is - ami valószínűleg nagyon saras, vizes lesz... de azért megnézzük). Kicsit fentebb a Traseul turistic Ciucare Mare pontnál elhagyjuk az autót és teszünk egy nagy látvány túrát a Vaskapura. Persze csak ha nem esik és a kedvünk vidám... Mert bizony, ezek újra azt sejtetik, hogy lassan vége a napnak...
Drobeta - Turnu Severin - tökéletes éjszakai tábor hely...
Irány az bolgár határ - és jöhetnek a bolgár kalandok...
(Remélem, hogy érteted... ez az 1. nap... mert ha nyomnánk, akkor minimum idáig jutnánk... viszont, ha jól végig gondolom, akkor már a 3 napnál tartunk... )
Megjegyzések
Megjegyzés küldése